Kobiety 60+ na wybiegach i okładkach magazynów mody. Czyli groteskowe wizje w wykonaniu decydujących za nas 30+ latków.
- Ela Cissowska
- 1 maj 2024
- 3 minut(y) czytania
Moda jest ważnym elementem stylu życia większości kobiet. Styl i sposób ubierania są sposobem na wyrażanie siebie, kreowanie wizerunku i dobre samopoczucie. Dlatego warto szukać inspiracji modowych i stylów oraz pomysłów na ubrania, które będą nam odpowiadać.
Ale czy szukanie inspiracji modowych w kobiecych magazynach, czy portalach pomaga?

Gdy patrzę na okładki pism modowych czy coraz częściej pokazywane na wybiegach modelki w wieku 50, a nawet 60+ to ogarnia mnie pusty śmiech.

Tak, mają może tyle lat, ale są przebrane, ucharakteryzowane i upozowane na 40 lat mniej.
Czy one reprezentują nas, czy jest to wizja młodych osób, które zdominowały branżę reklamową, opierająca się na postrzeganiu świata ich generacji, ich wyobrażeniu czego może potrzebować i jak chciałaby wyglądać kobieta w wieku 60+ (dla nich staruszka).
W ich mniemaniu kobieta 60+, aby być zadowoloną ze swojego wyglądu, powinna wyglądać i czuć się jakby miała tych lat o połowę mniej. Niestety, osoby przeważające w marketingu są nie tylko za młode, aby w ogóle zrozumieć kobiety na emeryturze, ale też nie zauważają ich, nie mają z nimi i z ich światem kontaktu. Stąd te awangardowe czy wręcz szalone koncepcje.

Przecież chyba żadna dojrzała kobieta nie odważyłaby ani się tak ubrać, ani zachowywać. Zgadzam się, że moda, a bardziej styl powinien przekraczać granice wieku, ale te „żywiołowe” palety barw i udziwnione fasony i zestawienia określane jako wyrafinowane i odważne propozycje po prostu ośmieszają.
Kobiety pokolenia Wyżu Demograficznego, które dorastały na przełomie szalonych lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych, teraz gdy przechodzą na emeryturę, przełamują negatywne stereotypy dotyczące tej grupy wiekowej, tak jak robiły to w młodości, gdy wyprowadzały “swoje siostry” z kuchni na uniwersytety i do gabinetów dyrektorskich. Dzisiaj z determinacją obalają stereotypy i anachroniczne normy społeczne i tworzą nowe koncepcje tego, co to znaczy być emerytkami trzeciej dekady XXI wieku.

Chcą i wyglądają na czasie i stylowo, udowadniając tym samym, że prawdziwy styl nie zna granic wiekowych, pokazują, że moda jest dla każdego, a elegancja i pewność siebie są ponadczasowe.

Ale w swojej walce muszą zazwyczaj radzić sobie same, bo ich wizja jak powinny wyglądać i szalone halucynacje prezentowane przez 30+ letnich stylistów nie mają ze sobą nic wspólnego.
Zastanawiam się, czy takie udziwnione, surrealistyczne i często po prostu ośmieszające pokazywanie tych kobiet na wybiegach, w kampaniach reklamowych i na okładkach nie przynosi więcej szkód niż zysku. Jeśli walka ze stereotypami ma tak wyglądać, to ja się na to nie piszę.
Gdzie więc szukać inspiracji modowych?
W magazynie „Nowocześni Emeryci” wiemy, że inspiracje modowe niezależnie od wieku cieszą się ogromną popularnością. Również nasze czytelniczki szukają pomysłów na oryginalne stylizacje, więc rozbudowaliśmy dział Moda i Uroda.
Oprócz przykładowych stylizacji, zwłaszcza odpowiadających oczekiwaniom i stylowi życia po zakończeniu pracy zawodowej uzupełnionych wieloma zdjęciami kobiet, z którymi nasze czytelniczki mogą się utożsamiać, publikujemy również różnego rodzaju porady:
- Jak wybrać nie tylko styl, ale również fasony i kolory odpowiednie dla naszej sylwetki czy siwych włosów?
- Jak tuszować mankamenty figury?
- Jak dobierać akcesoria?
- Jak łączyć ze sobą kolory czy poszczególne elementy garderoby?
- Jakich ubrań i butów unikać?
- Co nosić, aby wyglądać młodziej i z klasą?
- Jakich błędów musisz unikać?
- Jak rozpoznać typ sylwetki i jak dobrać ubrania do typu sylwetki?
- Jakich zasad stylizacji powinny przestrzegać kobiety w wieku 50+?
- Jak czuć się dobrze w tym punkcie życia, w którym jesteś?
- Perfumy damskie – jak dobrać?
A wraz z nadejściem nowych sezonów, jak czerpać inspiracje modowe oraz porady, jak strategicznie wprowadzić trendy i nowości do swojej szafy, aby wyglądać na czasie.
Zapraszamy do czytania!
Ela Cissowska Przejdź do strony głównej



